Body Scrub

På vintern får jag alltid helt sjuuuuuuuuuuuuukt torr hud och de börjar flagla och bli sådär ecklit. Men jag har hittat lösningen ( cheeseeey.. iknow)!

De senaste 3 dagarna har jag scrubbat kroppen i duschen och sedan använt en välfigt fuktgivande bodylotion (rekommenderar the body shop).

Ok, ja har just tryckt på en knapp som gör all text kursiv och ja vet int hur man tar bort det....

Men nu har jag gjort min EGNA bodyscrub som funkkar jettebraa! Allt dy behöver är


1,25 dl honung
1.25 dl havssalt
1,25 dl olivolja
½ citron (saften)

Blanda allt ihop och sätt i en liten burk med lock på! Och det gör ingenting fast oljan inte blandas in i saltet och honungen.

Använd det alltså i duchen när du har fuktig hud, gnugga bodyscruben och sköl sedan bort.


såhär blev resultate och det doftar superfräscht!



Sedan gjorde jag också en kaffe bodyscrub men det måste man komma ihåg att använda före man har tvättat kroppen med tvål för annars blir den bruna färgen kvar, and we don't want that now do we?

Kaffe Body Scrub (liten sats)

2 stora msk kaffe
1 stor msk kakao
oliolja så att det blir passlig konsistens för dig

Och så blandar man bara ihop allt och använder det sen i duschen men som sagt före man tvättat kroppen.


Jooo de ser semi nasty ut men de doftar ljuuuvli kaffe!


Här kom lite Marres hälsotips ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0